Usein kysyttyjä kysymyksiä

Mitä kieliä Chatbotit ymmärtävät (Chatbot Suomeksi)?


Käytännössä kaikkia kieliä. Suomi tietysti etunenässä tai vaikka savvoo ja poria…




Onko teillä tyytyväisyystakuuta (takuu)?


Jos et ole tyytyväinen saat rahat takaisin. Et siis voi muuta kuin voittaa meidän kanssa.




Integrointi (ERP, CRM, jne.)?


Chatbot on kiinteä osa yrityksen liiketoimintaprosesseja ja näin ollen integroinnit saadaan keskeisiin järjestelmiin. Myös rajapinnat onnistuvat ja ovat todennäköisesti jo valmiinakin kolmansien osapuolten järjestelmiin.




Pitääkö olla jotain järjestelmiä?


Ei tarvitse. Yksinkertaisimmillaan Chatbot välittää tietoa sähköpostiin tai vaikkapa Google Sheets-taulukkoon.




Onko tiedot turvassa (turvallisuus, tietoturva)?


Käytämme vahvaa varmennusta kaikissa operaatioissa missä liikutetaan esim. henkilötietoja. Lähtökohtaisesti mitään tietoja ei kerätä tai luovuteta ulospäin.




EU:n tietosuoja-asetus GDPR?


Botteja Oy noudattaa tietosuojaperiaatteita. GDPR (yleinen tietosuoja-asetus). Chatbot ei tallenna mitään tietoja automaattisesti. Jos jotain tietoa kerätään, niin siitä kysytään aina käyttäjältä ja samalla informoidaan tietosuojakäytännöistä.




Miten Chatbotteja voi käyttää HR:n apuna?


Chatbotit mahdollistavat kokonaisuuden hallinnan HR:n näkökulmasta. Saadaan apuja

  • Rekrytoinnissa
  • Perehdytyksessä ja koulutuksessa
  • Työtyytyväisyys- ja ilmapiirikyselyt esim. viikottaiset Pulse-kyselyt




Mitä tarkoittaa dynaaminen hallinta (tekoäly, keinoäly, AI)?


Chatbotin tekoälyn opettaminen on helppoa. Kysymysten vaihtaminen ja päivittäminen ei vaadi insinööritaitoja tai tietämystä rakettitieteistä.




Onko teillä palvelulle tukea tai ylläpitoa?


1kk palvelun aloittamisesta säädetään chatbottia käyttökokemusten mukaan. Chatbotin toiminnasta on saatavissa kattava metriikka, jolla pystytään arvioimaan ja analysoimaan botin käyttöä.




Mikälainen sopimus botti-palveluissa on?


12kk määräaikainen, jonka jälkeen jatketaan automaattisesti




Minkälainen on botin valmistus- ja käyttöönotto-prosessi?


Chatbotin ketterä käyttöönottoprosessi menee jokseenkin näin:

  1. Alkuun workshop, jossa kartoitettiin keskeisimmät asiat/tarpeet/ongelmat.
  2. Kartoituksessa luodaan looginen prosessia, mitä chatbot lähtee toteuttamaan
  3. Luodaan ensimmäinen toimiva versio palvelusta, se katselmoidaan ja testataan
  4. Käyttäjätestit. Mahdolliset muokkaukset automaatin toimintaan
  5. Käyttöönotto
  6. 1-2 kk käyttöönotosta analysointi ja mahdolliset muutokset




Miten palvelunne on auki?


Chatbot on käytössä 24/7. Jos ihminen, esim. palveluneuvoja, haluaa osallistua keskusteluun, se on koska vain mahdollista.




Mitä hyötyä on palvelun käytöstä ja chatista?


  • Saat helposti ja nopeasti käyttöösi palvelukanavan, joka on asiakkaille luonnollinen ja nopea tapa olla yhteydessä yritykseesi
  • Pääset tehostamaan myynti-, palvelu- ja tuotantoprosesseja, kun henkilökuntasi ei ole sidottu päivystämiseen
  • Kaikki tarjouspyynnöt tai muut yhteydenotot jäävät talteen ja tulevat käsiteltyä
  • Saat kilpailuetua, kun yhteydenottoihin vastataan aina
  • Sivustosi ei jää vaille palvelua, vaan chatissä ollaan aina läsnä
  • Chatbot parantaa sivustosi konversiota merkittävästi
  • Sivustokävijöistä saadaan helposti kartoitettua potentiaaliset ostajat liideiksi ja tarjouspyynnöiksi
  • Optimoinnilla ja markkinoinnilla sivustolle ohjatut vierailijat konvertoituvat tehokkaasti asiakkaiksi
  • Hyvä palvelu kohottaa brändimielikuvaa ja antaa kilpailuetua




Millaiselle yritykselle chat sopii?


Kaikille, joilla on verkkosivut ja jotka haluavat kerätä kaikki liidit talteen tai parantaa asiakaspalveluaan, ovat asiakkaat sitten sisäisiä tai ulkoisia.




Kuka asentaa chatin?


Chatbotin asentaminen on helppoa. Tarvitaan vain pieni lisäys verkkosivuillesi. Voimme tehdä lisäyksen puolestasi tai ohjeistaa lisäyksen tekemisen tai sopia lisäyksen tekemisestä verkkosivujesi ylläpitäjän kanssa.




Mitä käyttöönotto vaatii asiakkaalta?


Tarvitsemme yhteensä noin tunnin aikaasi. Puoli tuntia kuluu palveluohjeistuksen kokoamiseen ja käyttöohjeiden läpikäyntiin. Aikaa kuluu hieman myös testaukseen ja optimointiin.




Mitä chat-alustaa käytätte / Mitä teknologiaa käytätte?


Ensin ihminen ja ongelma, sen jälkeen teknologia. Käytämme alustoja (platform), joilla on jo todistetusti miljoonia käyttäjiä. Asiakkaalla ei ole koskaan riskiä etteikö jokin asia toimisi.




Voidaanko chat-alusta muokata yritykseni näköiseksi?


Värit, logot yms. muokataan verkkosivustojesi ilmettä vastaaviksi, käytännössä toteutamme juuri sinun sivuillesi sopivan chat-ikkunan. Teemme myös ns. whitelabel-toteutuksia, jolloin esim. teknologioita tarjoava yritys voi käyttää meidän palveluita kuten ominaan




Mistä tietää kuinka paljon kävijöitä on chatissä ja mitä siellä tehdään?


Kävijämääristä ja keskustelujen kuluista kerätään kattava metriikka, vaikkakin kaikki kävijät jäävät täysin anonyymeiksi.