top of page
FAQ

FAQs

Miten voimme auttaa?

FAQ
  • Miksi työpaikkaa vaihdetaan?
    On mahdotonta nimetä vain yhtä tiettyä syytä. Mahdollista sen sijaan on lähteä selvittämään näitä syitä, ja siinä chatbottimme ovat suureksi avuksi. Ne keräävät koko työntekijäpolun aikana palautetta henkilöstöltäsi, seuraavat henkilöstösi jaksamista ja fiiliksiä sekä tarjoavat ehdotuksia siitä, miten voit lisätä työntekijöidesi pysyvyyttä. Näiden tietojen avulla voit luoda parempaa työntekijäkokemusta ja vähentää vaihtuvuutta. Signaaleja, jotka lisäävät lähdön todennäköisyyttä (ongelmallinen johtajuus, puutteelliset työolot, työvuorosuunnittelu, jne.), on usein nähtävissä työntekijäpolun aiemmissa vaiheissa. Tämän vuoksi dialogi henkilöstön kanssa ja toimiva analytiikka ovat tärkeä osa henkilöstöhallintoa sekä johtamista, jotta haasteet tunnistetaan ajoissa. Datan avulla saadaan selville yleisimmät lähtösyyt, näitä syitä on hyvä kartoittaa ja niistä pitää keskustella koko työntekijäpolun aikana.
  • Miten perehdytys onnistuu?
    Palvelumme avulla saat kehitettyä perehdytyksestä helpon, aktivoivan ja kiinnostavan kokonaisuuden uusille työntekijöille! Chatbotimme tarjoat henkilöstölle henkilökohtaisia perehdytyskokemuksia sekä automatisoit esihenkilörutiineja. Seuraamalla uuden työntekijän matkaa ensimmäisten kuukausien aikana kasvatat ymmärrystä perehdytyksen sisällöistä ja toteutuksista. Lisäksi chatbotimme tarjoaa 24/7 tukea uusille työntekijöille, mikä saa heidät tuntemaan olonsa tervetulleeksi ja arvostetuiksi heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Tämä on erittäin tärkeää, sillä erityisesti suorittavaa työtä tekevien keskuudessa ensimmäiset viikot ovat jatkon kannalta ratkaisevat. Chatboteillamme lisäät pitoa heti ensimmäisestä päivästä lähtien.
  • Miksi perehdytys epäonnistuu?
    Perehdytys voi epäonnistua useista syistä, kuten riittämättömästä vuorovaikutuksesta, puutteellisista prosesseista ja sisällöistä tai vaikkapa tiiminvetäjän työtaakasta. Mutta älä huoli, chatbottimme avulla voit virtaviivaistaa perehdytysprosesseja, automatisoida perehdytykseen liittyviä rutiininomaisia tehtäviä sekä varmistaa riittävä dialogi esihenkilön ja uuden työntekijän välillä. Oleellista on saada uusi työntekijä mahdollisimman pian tuottavaan, positiiviseen työmoodiin ja vastaamaan rekrytoinnin sekä henkilökohtaisia odotuksia. Jos tässä ei onnistuta ja esim. uuden työntekijän rooli ja tehtävät jäävät epäselviksi tai eivät puolestaan vastaa rekrytoidun omia odotuksia, voidaan hyväkin rekrytointi pilata toimimattomalla tai riittämättömällä perehdytyksellä.
  • Miten lisätään työntekijöiden pysyvyyttä?
    Toimialoilla, joissa työntekijöiden vaihtuvuus on isoa, tämä on tuhannen taalan kysymys – miten lisätä pitoa ja vähentää poistumaa? Vastaus liittyy työntekijäymmärryksen lisäämiseen, henkilöstöanalytiikan hyödyntämiseen sekä tietysti näiden pohjalta tehtyihin konkreettisiin toimenpiteisiin. Miksi et siis valjastaisi chatbottiamme keräämään palautetta ja ideoita työntekijöiltäsi tavalla, joka aidosti puhuttelee heitä? Paranna työntekijäkokemusta sekä työhyvinvointia seuraamalla henkilöstöanalytiikkaa, joka pohjautuu chatbottien keräämään dataan. Keskittymällä työntekijöiden kokemuksiin lisäät sekä pitoa että vetoa.
  • Miten kehitetään työnantajabrändiä?
    Työntekijät luovat brändisi. Brändisi houkuttelee osaavia ihmisiä luoksesi, joten on tärkeää rakentaa oikeanlaista työnantajakuvaa oikealle kohderyhmälle. Chatbotimme kerää säännöllisesti palautetta työntekijöiltäsi ja oivalluttaa sinua siitä, miten voit parantaa imagoasi “sisältä käsin”. Kerätyn datan ja siitä tehtävien analyysien avulla ymmärrät enemmän positiivisen työpaikkakulttuurin rakentamisesta ja brändilähettiläisyyden luomisesta. Yhdistämällä sisäistä tietoa esim. ulkoisiin bränditutkimuksiin, olet jo askeleita pidemmällä yhteisösi ja brändisi kehittämisessä. Ota tavoitteeksi: Jokainen työntekijä on suosittelija.
  • Chatbottien integrointi?
    Chatbottimme integroituvat helposti ja vaivattomasti eri HR-järjestelmiin ja prosesseihin. Et tarvitse uutta alustaa tai järjestelmää, sillä chatbottimme tuo nykyisiin järjestelmiisi uusia elementtejä ja toiminnallisuuksia, ne eivät korvaa niitä, vaan rikastuttavat niitä entisestään! Saumattomat integraatiot mahdollistavat “bottidatan” siirtymisen HR-järjestelmiin, joissa sitä voidaan rikastuttaa muualla kerätyllä datalla. Tyypillisä integraatioita ovat mm. Mepco, Teamtailor, Workday, Symba, SAP successfactors sekä lukuista muut eri järjestelmät. Tekoäly analysoi kerättyä dataa mahdollistaen nopeat analyysit esim. avoimista vastauksista ja visualisoi ne joko erillisissä (Power Bi) tai omissa raportointijärjestelmissäsi.
  • Moderni henkilöstökysely?
    Riittävä työntekijäymmärrys on lähtökohta onnistuneelle henkilöstöpolitiikalle. Kerran tai kaksi vuodessa tehtävä laaja työtyytyväisyyskysely ei riitä tämän ymmärryksen rakentamiseen. Tarvitaan säännöllistä vuoropuhelua, dialogia, henkilöstön kanssa, ja sen on oltava osallistavaa ja motivoivaa. Chatbottimme käyvät oikea-aikaisia keskusteluja henkilöstösi kanssa silloin, kun esim. esihenkilöillä ei ole siihen aikaa. Chatbottien avulla keräät enemmän ja laadukkaampaa dataa, mikä helpottaa ja nopeuttaa oikeiden päätösten tekemistä. Rikasta nykyistä vuosikyselyäsi ja anna chatbottiemme kerätä arvokasta dataa niiden välissä. Näin pysyt henkilöstösi pulssilla ja saat hyödynnettyä laadukasta dataa henkilöstöanalytiikan tueksi.
LinkedIn
Luotettava Kumppani

Yhteystiedot


Sähköposti

info@botteja.fi

 

Puhelin
040 565 5606

Vierailuosoite
Fritalantie 13, Ulvila


Sähköinen laskutus

Botteja Oy (Y-tunnus 2959860-8)
Verkkolaskuosoite 003729598608
Operaattoritunnus 003708599126
Välittäjä Open Text Oy

bottom of page