©2019 by Botteja Oy

Myynti ja asiakaspalvelu-botit

Et varmastikaan jättäisi asiakasta yksin vaeltamaan liikkeeseesi, vaan huikkaisit “Tarvitsetko apua?” tai “Voinko auttaa?”. Miksi siis jättäisit asiakkaan harhailemaan sivuillesi ilman asiakaspalvelua?

On tutkittu, että noin 2% kotisivukävijöistä jättää yhteydenottopyynnön. Mitä tapahtuu 98%:lle? He surffaavat, eivät saa tarvitsemiaan vastauksia, sivut eivät vastaa odotuksia tai he huomaavat halvemman hinnan “naapurilla”. Mitä jos kotisivuillasi oli chatbot, joka huikkaa asiakkaallesi: Voinko auttaa?

 

Chatbot voi myös kerätä tarjouspyyntöön tarvittavia tietoja, tarkistaa varaston ja myymälöiden saatavuudet asiakkaalle, lähettää lisätietoa tai jopa alustavan tarjouksen! Botti ohjaa yhteydenottopyynnöt oikealle taholle riittävien tietojen kera ja pääset heti tuottavaan työhön.

Myynnissä ja asiakaspalvelussa chatbotit ovat yllättävän yksinkertaisesti käytettyjä, ehkä siksi, ettei mahdollisuuksia ole uskallettu edes unelmoida. Nämä ovat kuitenkin täysin mahdollisia skenaarioita, joissa henkilöstösi säästää työtunteja ja asiakaspalvelu on laadukasta ja nopeaa. Jos asia on kuvattavissa prosessimuotoon, botti voi sen oppia.

Tutkimuksista ja tilastoista voimme nähdä, että suurin osa ihmisistä odottaa ongelmaansa ratkaisua viidessä minuutissa. Chatbotille ei koskaan ole jonoa.

Mikä botti teille sopisi?

Mietitään yhdessä!